
EDUKACJA KULTURALNA – PO CO, JAKA? KILKA REFLEKSJI NAUCZYCIELA SZKOŁY PUBLICZNEJ
-
TypCentrum Praktyk Edukacyjnych
ALEKSANDRA DRZAZGA
Edukacja kulturalna – po co, jaka? Kilka refleksji nauczyciela szkoły publicznej
EDUKACJA KULTURALNA - PO CO, JAKA?
Ostatnio, coraz więcej mówi się o idei kultury partycypacyjnej, gdzie obywatele mają współudział w kreowaniu sytuacji kulturalnych w swojej najbliższej okolicy. Idea jest wspaniała, jednakże w całym systemie upowszechniania kultury zapomina się o szeroko rozumianej edukacji kulturalnej. Powstaje, coraz więcej wspaniałych miejsc nastawionych na różne dziedziny sztuki, wspierających aktywny udział obywateli w kulturze i otwartych na idee partycypacji, zapominających jednak o podstawowym znaczeniu słowa edukacja – wychowanie.
____________
Na jasnozielonym tle grafiki pojawiają się równomiernie rozłożone szkice cienkich rurek. Z jednej strony widać ich wlot. Zakończenia mają różne kolory — pomarańczowe, białe, różowe. Na środku znajduje się biały napis: „CPE” oraz pod spodem „Centrum Praktyk Edukacyjnych”. Wszystko zostało napisane drukowanymi literami.