Centrum Kultury Zamek

EDUKACJA KULTURALNA – PO CO, JAKA? KILKA REFLEKSJI NAUCZYCIELA SZKOŁY PUBLICZNEJ

ALEKSANDRA DRZAZGA

Edukacja kulturalna – po co, jaka? Kilka refleksji nauczyciela szkoły publicznej

EDUKACJA KULTURALNA - PO CO, JAKA?

Ostatnio, coraz więcej mówi się o idei kultury partycypacyjnej, gdzie obywatele mają współudział w kreowaniu sytuacji kulturalnych w swojej najbliższej okolicy. Idea jest wspaniała, jednakże w całym systemie upowszechniania kultury zapomina się o szeroko rozumianej edukacji kulturalnej. Powstaje, coraz więcej wspaniałych miejsc nastawionych na różne dziedziny sztuki, wspierających aktywny udział obywateli w kulturze i otwartych na idee partycypacji, zapominających jednak o podstawowym znaczeniu słowa edukacja – wychowanie.


____________
Na jasnozielonym tle grafiki pojawiają się równomiernie rozłożone szkice cienkich rurek. Z jednej strony widać ich wlot. Zakończenia mają różne kolory — pomarańczowe, białe, różowe. Na środku znajduje się biały napis: CPE oraz pod spodem Centrum Praktyk Edukacyjnych. Wszystko zostało napisane drukowanymi literami.

Ta strona korzysta z plików cookie

Aby pozostawić tylko niezbędne cookie lub dostosować zgody na cookie analityczne lub marketingowe (które nie są niezbędne), dokonaj wyboru poniżej i kliknij "Zezwól na wybrane" Sprawdź Politykę prywatności aby uzyskać więcej informacji.